4.1. Ved registrering fra nettside: Kunden godtar å: (a) oppgi sanne, nøyaktige, oppdaterte og fullstendige opplysninger i henhold til kravene i registreringsskjemaet, og (b) opprettholde og raskt oppdatere registrerings data for holde dem sanne, nøyaktige og fullstendige, (c) straks informere "Sy Bedre" om uautorisert bruk av sin konto eller andre brudd på sikkerheten, og (d) logge ut fra sin konto ved slutten av hver arbeidsøkt.
"Sy Bedre" påtar seg ingen forpliktelse til å verifisere opplysningene gitt av Kunden. Men hvis "Sy Bedre" finner, eller bare har mistanke om at ovennevnte opplysninger er usanne, unøyaktige, uaktuelle eller ufullstendige, kan "Sy Bedre" suspendere eller avslutte kundens konto og nekte enhver nåværende eller fremtidig bruk av tjenesten. "Sy Bedre" kan ikke og vil ikke være ansvarlig for eventuelle tap eller skade som følge av Kundens unnlatelse av å overholde denne delen av Kjøpsvilkårene.
5. KUNDENS RETTIGHETER OG FORPLIKTELSER - OPPHAVSRETT, KJØPSVILKÅR OG TAUSHETSPLIKT
I. tilgangsrettigheter ikke overføres til tredjeparter;
II. bruk av Tjenesten skjer uten at det overføres virus;
III. det ikke er tillatt å leie ut, lease, viderelisensiere, videreselge, distribuere, overføre, kopiere, formidle eller endre tjenesten eller noen av dens komponenter;
IV. det Ikke er lov å oversette, dekompilere, eller på annen måte prøve å kopiere kildekoden til tjenesten;
V. det ikke er lov til å reprodusere, distribuere, endre, lage avledede produkter av, vise offentlig, fremføre offentlig, republisere, laste ned, lagre eller overføre tjenesten eller deler av den;
VI. det ikke er lov å slette eller endre merking av opphavsrett, varemerke eller andre eiendomsrettigheter fra originaler eller kopier av materiale som inngår i tjenesten;
VII. det er kundens ansvar ene og alene å anskaffe, installere, drifte og vedlikeholde maskinvare, programvare, nettverkstilkoblinger og telekommunikasjonsforbindelser som er nødvendig for å få tilgang til og bruke tjenesten;
VIII. Kunden ikke vil bruke tjenestene på noen måte, eller utnytte noe innhold, data, maskinvare, programvare eller annet materiale, som krenker eller bryter noen patenter, opphavsrett, forretningshemmeligheter, varemerker eller andre immaterielle rettigheter til en tredjepart, eller som utgjør en ærekrenkelse, injurie, invasjon av privatliv, eller brudd markedsføringsloven eller andre tredjeparts rettigheter, eller som er truende, trakasserende eller skadelig for "Sy Bedre" og/eller tredjeparter.
5.1. Spesielt om opphavsrett til kursinnhold:
"Sy Bedre" har opphavsrett til alt innholdet du får i kurset, herunder tekster, videoer, bilder og annet materiale du får tilgang til. Noen ganger gir vi ut maler som kunder kan bruke, og disse kan fritt brukes til eget formål etter spesifikke regler oppgitt i det aktuelle kurset.
Ved kjøp av onlinekurs, medlemskap og programmer hos "Sy Bedre", får du tilgang til materiale så lenge du er medlem, eller så lenge kurset/programmet varer. Alt innhold er kun for personlig bruk og det er ikke tillatt å kopiere eller formidle materialet uten særskilt godkjenning.
5.2. Taushetsplikt
På våre onlinekurs, medlemsportal og programmer ønsker vi at deltakerne deler erfaringer og utfordringer underveis. Det er derfor taushetsplikt for informasjon som du blir kjent med i denne sammenheng. Det betyr at du ikke kan dele informasjon om andre deltakere, men du må gjerne dele egne erfaringer og resultater.
Gjensidig har "Sy Bedre" taushetsplikt overfor alle våre kunder og vil ikke dele informasjon med andre med mindre det er gitt særskilt tillatelse til å gjøre dette.
6. ANGRERETTEN
Avtale om undervisning anses som en tjeneste etter angrerettloven. Forbrukeren har angrerett ved avtaler om løpende levering av slike tjenesteytelser, jf. angrerettloven § 19 femte ledd bokstav b.
Det gjelder imidlertid ikke angrerett for enkeltstående tjenester dersom selgeren ved avtaleinngåelsen forpliktet seg til å levere tjenesten på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom. Det betyr at alle våre kortere onlinekurs som varer mindre enn 12 uker er unntatt angreretten. Se også her.
7. TILGJENGELIGHET
Kunden erkjenner og er kjent med at høy datatrafikk på Internett kan føre til forsinkelser for framvisning og nedlasting av informasjon fra tjenesten og skal følgelig ikke holde "Sy Bedre" ansvarlig for forsinkelser som er vanlig i forbindelse med bruk av internett.
Kunden aksepterer også at tjenesten ikke vil være tilgjengelig på en kontinuerlig tjuefire timers basis på grunn av slike forsinkelser eller forsinkelser forårsaket av "Sy Bedre" oppgradering, modifikasjon, eller standard vedlikehold av tjenesten.
8. IMMATERIELLE RETTIGHETER
Tjenesten og Nettstedet er eid av "Sy Bedre", dets lisensgivere eller andre leverandører av slikt materiale, og er beskyttet av norsk og internasjonal lovgiving om opphavsrett, varemerkebeskyttelse og patenter. Ingen immaterielle rettigheter overføres til Kunden i forbindelse med kjøp av tilgang til Tjenesten.
"Sy Bedre" navn, firmalogo, og alle relaterte navn, logoer, produkt- og tjenestenavn, design og slagord er varemerker for "Sy Bedre", Tjenesten, Nettstedet eller dets tilknyttede selskaper eller lisensgivere. Kunden kan ikke bruke slike merker uten skriftlig tillatelse fra "Sy Bedre".
Alle andre navn, logoer, produkt- og tjenestenavn, design og slagord som benyttes i Tjenesten er varemerker til de respektive eierne.
9. "Sy Bedre" FORPLIKTELSER
"Sy Bedre" vil bestrebe seg på å holde Tjenesten tilgjengelig, med unntak av planlagt vedlikehold og nødvendige reparasjoner, og med unntak av avbrudd som skyldes forhold utenfor "Sy Bedre"’s rimelige kontroll, inkludert, men ikke begrenset til, force majeure (som definert nedenfor).
Det foregående gjelder ikke for eventuelle avvik som skyldes bruk av tjenestene i strid med "Sy Bedre" instrukser, eller modifikasjon av Tjenesten utført av andre enn "Sy Bedre"'s ansatte eller godkjente leverandører.
Hvis Tjenesten er utilgjengelig av andre årsaker enn de som er beskrevet i det foregående, vil "Sy Bedre" for egen regning gjøre alle rimelige kommersielle anstrengelser for omgående å gjøre Tjenesten tilgjengelig igjen, eller gi Kunden en alternativ måte å oppnå ønsket resultat av Tjenesten.
Du kan se innhold der du registrerte konto-en din. Innholdet i tjenesten vil kunne endre seg over tid, som regel til det bedre. "Sy Bedre" står fritt til å fjerne, og legge til, nytt innhold til enhver tid.
10. BETALING
Kunde betaler forskuddsvis for tilgang til tjenesten med de betalingsalternativer som til enhver tid er tilgjengelig via Nettstedet. Andre betalings-alternativer kan godtas etter nærmere avtale. Vi forbeholder oss retten til å endre prisen på våre kurs og tjenester. Ved å fortsette å bruke Tjenesten etter at prisendringen trer i kraft, godtar du den nye prisen.
11. VARIGHET AV TILGANG OG OPPSIGELSE
Abonnement og kurs løper med for det tidsrommet som er angitt eller inntil det sies opp. Husk at oppsigelse skal skje senest dagen før en ny faktureringsperiode påbegynnes – hvis ikke fornyes abonnementet automatisk. Betalingene kan ikke refunderes, og vi tilbyr ingen refusjon eller kreditt for påbegynte kurs eller abonnementer.
12. VILKÅR FOR OPPHØR
I tilfelle mistanke om eller dokumentert uautorisert bruk av ditt abonnement, eller hvis du ikke overholder disse Salgsbetingelsene, kan vi si opp avtalen din med oss, eller suspendere tilgangen din til Tjenesten med rimelig varsel. I den utstrekning som tillates av norsk lov, er vi uten ansvar for oppsigelse av avtalen, eller hvis vi suspenderer din tilgang til Tjenesten. Dette innebærer blant annet at vi ikke gir refusjon.
13. EKSTERNE LENKER OG INFORMASJON
Nettstedet kan inneholde lenker til andre nettsteder som ikke drives av eller er relatert til "Sy Bedre". "Sy Bedre" er ikke ansvarlig for innhold, nøyaktighet eller meninger uttrykt på slike tredjeparts nettsteder, og er ikke forpliktet til å undersøke, overvåke eller kontrollere disse nettstedene for nøyaktighet eller fullstendighet. En Kunde som forlater Nettstedet for å få tilgang til tredjeparts nettsteder, gjør dette på egen risiko.
14. ANSVARSFRASKRIVELSE
Kundens bruk av Tjenesten eller elementer innhentet gjennom Tjenesten skjer på eget ansvar. Tjenestene leveres "som den er", uten garantier av noe slag, direkte eller indirekte. "Sy Bedre" gir dermed ingen garanti for, eller tar ansvar for, at innholdet som leveres av "Sy Bedre", herunder fra eksperter, er nøyaktig, fullstendig og feilfritt.
Videre gir "Sy Bedre" ingen garanti for at Tjenesten vil være feilfri eller uavbrutt, at feil vil bli rettet, at Tjenesten eller Nettstedet eller serveren som gjør det tilgjengelig, er fri for virus eller andre skadelige komponenter, eller at Tjenesten eller produktene innhentet gjennom Tjenesten vil oppfylle Kundens behov eller forventninger.
"Sy Bedre" fraskriver seg ethvert ansvar for tap eller skade som måtte oppstå som følge av Kundens bruk av informasjon og kunnskap tilegnet gjennom bruk av Tjenesten.
15. ENDRINGER
Med unntak for de bestemmelser som regulerer de viktigste kontraktsmessige forpliktelser mellom Kunden og "Sy Bedre", har "Sy Bedre" rett til å revidere og endre disse Kjøpsvilkårene fra tid til annen for å gjenspeile endringer i virksomhetens behov, inkludert, men ikke begrenset til, endringer i funksjoner og funksjonalitet, endringer i markedsforholdene, endringer i teknologi, endringer i betalingsmåter, endringer i relevante lover og regelverk og endringer i systemegenskaper.
Endringene trer i kraft umiddelbart etter at de har blitt annonsert på Nettstedet og fortsatt bruk av Tjenesten etter kunngjøring av endringer til Kjøpsvilkårene betyr at Kunden aksepterer og samtykker til endringene, i den grad det er tillatt etter gjeldende lover.
16. LOVVALG OG TVISTELØSNING
Disse Kjøpsvilkårene reguleres av norsk rett. Partene skal søke å løse eventuelle tvister i forbindelse med forståelsen av disse Kjøpsvilkårene ved forhandlinger. Dersom forhandlinger ikke fører frem, løses tvisten ved ordinær domstolsbehandling med Oslo tingrett som verneting.
17. FORCE MAJEURE
"Sy Bedre" vil ikke være ansvarlig for manglende oppfyllelse eller forsinkelse i utførelsen av, noen av sine forpliktelser som er forårsaket av hendelser utenfor rimelig kontroll ("force majeure").
Force majeure omfatter enhver handling, hendelse, ikke-hendelse, utelatelse eller ulykke utenfor "Sy Bedre" kontroll, inkludert, men ikke begrenset til, begrensninger gjennom lov, forskrift, ordre, eller andre statlige direktiver, streik, naturkatastrofer, tredjeparts mekaniske eller andre utstyrshavarier, terrorangrep, brann, eksplosjoner, fiberoptisk kabel kutt, avbrudd eller svikt i telekommunikasjon eller digitale overføringsforbindelser, Internett feil eller forsinkelser, stormer eller andre lignende hendelser.